Sudi-sudilah klik kat sini

Khamis, Jun 18, 2009

Live Begin At 40

Itu pendapat orang putih, orang kita pun boleh pakai juga kot. Bila dah masuk umur 40an kira dah cukup matang. Kalau masih belum matang tu, susah le nak cakap. Kawan aku nama dia "Abang G" pernah berkata, kalau dah masuk umur 40 tak berubah jadi baik, maka memang tak akan berubah. Bila di lihat dalam masyarakat memang perkara ini ada kebenaran. Tak perlulah diceritakan ataupun di berikan contoh. Ada mata lihat sendiri ada kepala fikirlah sendiri.

Petang tadi semasa berbual dengan sorang kawan sambil mengambil angin petang, terkeluarlah cerita yang bila dah umur lebih dari 40 ni kena tukar kereta, kena pakai kereta yang ada klas sikit seperti mecedes ataupun toyota camry kalau tak pun perdana V6. Betul juga kata kawan aku ni. Tapi bagi aku kena tengok suasana di rumah juga, kalau anak-anak semua dah besar dah masuk sekolah menengah memang sesuai pakai kereta begini sebab mereka bukan nak ikut lagi mana kita nak pergi.

Kalau pakai motor besar seperti virago atau honda wing pun kira ok juga kot, mesti ramai yang jelous tengok orang tua naik motor besar. Tapi aku berminat nak beli motor Vespa model baru. Tadi baru je bercerita tentang berubah jadi baik bila masuk 40, ini dah pasang angan-angan nak pakai motor besar pula, masih tak sedar diri la pula. Hehehehe... angan-angan sikit tak apa kot, bukanya kena bayar.

Nak pakai kenderaan apa pun tak kesahlah, yang penting cermin diri sendiri, lihat uban kat kepala, kedut kat muka dan renungkan apakah tujuan hidup kita. Tepuk dada tanya iman. Semoga kita semua mendapat taufik, hidayah, rahmat dan kemapunan dari yang Maha Esa.

1 ulasan:

askrain78 berkata...

kenderaan ni biar selesa untuk keluarga kita... itu sudah memadai... kalau kereta mahal macam mana sekali pon kalau tak selesa tak berguna juga... :)