Sudi-sudilah klik kat sini

Ahad, Disember 05, 2010

Selamat Kembali Bertugas

Salam sejahtera, esok 6 December 2010 pemulaan semester baru. Boleh juga dikatakan permulaan era baru, sebab sebelum ini semester baru hanya bermula pada awal Januari, tetapi kini dah ditukar menjadi December pula, begitulah perancangan manusia yang tidak pernah tetap dan kekal.

Walau apapun atau bilapun semuanya tidak penting, yang penting adalah tugas yang suci dan ikhlas "sicncerely"  dalam mendidik pelajar "modal insan". Semuanya mesti di setkan dalam dalam minda agar diri dan minda bersedia untuk menerima apa sahaja tugasan yang diberikan. Nampaknya semester ini terpaksa bergelut dengan bilangan pelajar yang melipah ruah. 

Bilangan pelajar yang melebihi dari kemampuan tenaga pengajar juga satu yang fenomena yang pelik berlaku ditahun ini, dimanakah kewarasan fikiran pihak yang menentukan terjadinya fenomena ini pun tidak dapat di terima oleh akal. Menjadi pengurus juga satu tanggungjawab yang berat, menganiaya dan menyebabkan orang teraniaya juga akan dipersolakan nanti.

Banyak idea dan perancangan yang tercetus dalam pemikiran bertujuan untuk menjana kecemerlangan pelajar. Ingat "Pelajar adalah keutamaan" bukan diri sendiri. Harap segala yang dirancang dan direncanakan akan mebuahkan hasil yang cemerlang.

16 December juga satu tarikh yang dinanti-nantikan. Khabarnya satu gelombang perubahan besar akan dilakukan oleh KP. Adakah aku akan terlibat juga dalam gelombang itu tidak dapat dipastikan  hanya Allah juga yang Berkuasa dan  Dialah yang Mentakdirkan segala-galanya. Semoga Allah Mengampunkan dosa kita dan memberi Petunjuk serta Hidayahnya kepada kita semua.

Tiada ulasan: