Sudi-sudilah klik kat sini

Ahad, Disember 19, 2010

Makmurnya Negaraku

Pagi tadi ke kedai lampu di pekan Changloon, terserempak dengan seorang warga negara jiran lengkap berpakaian seragam, kalau tak salah aku dia ni Polis dari negara Thailand. Waktu itu dia sedang membeli lampu. Lepas beli lampu dia siap tanya tokey kedai tu mana boleh beli minyak masak. Dalam hati terfikir betapa makmurnya negara aku ni, mereka dari negara jiran boleh datang tanpa rasa takut, bebas bergerak kesana sini serta membeli belah. Sayangnya aku tak ada kamera, kalau ada teringin juga aku nak bergambar dengan Mat Polis dari Thailand ni.

Sekarang ini aku agak  pendatang yang ada kat negara kita ni berapa nisbah mereka dengan rakyat kita agaknya 1:2 kot. Mungkin masa depan semua yang ada dinegara kita adalah pendatang.

Negara kita ni memang tenpat kunjungan pendatang bersesuaian dengan bentuk geographinya "semenganjung". Semoga negara kita sentiasa aman dan makmur.

Tiada ulasan: