Sudi-sudilah klik kat sini

Sabtu, Disember 11, 2010

Minggu Pertama

20 jam seminggu, biasa sahaja, aku pernah dapat 26 jam seminggu satu ketika dahulu. Semuanya diterima dengan keterpaksaan, nak buat macam mana, nak menyalak bukit pasti tak akan runtuh. Sipalah aku yang dapat merubah apa yang telah diberikan.

Kekadang terfikir juga difikiran aku yang bukan dalam bidang pengurusan ini, tidak terfikirkah pihak bertanggunjawab membuat pengambilan bahawa tenaga yang akan membimbing modal ihsan itu tidak mencukupi. Kalau dah tak cukup orang kenapa nak menyusahkan ambil banyak-banyak. Tidak bijak sungguh mereka ini dalam bidang pengurusan, tak reti nak congak ke. Mungkin mereka tidak peduli dengan apa yang akan terjadi, mereka tidak  perlu berjuang dilapangan yang nak berjuang adalah golongan kuli seperti aku ini, yang nak perit tekak, bisu dan berpeluh ketiak adalah kami. Bo*** dan kejam sungguh.

Mereka tidak terfikirkah yang akan menjadi mangsa adalah pelanggan-pelanggan, kalau pelanggan-pelanggan merungut dan tidak berpuashati nanti golongan seperti aku juga yang akan dipersalahkan. Pihak yang memerintah tak akan jadi apa-apa, malah mereka akan bertambah naik pangkat. Hidung makin tinggi, bila ada masalah kami juga akan dimaki dan di herdik dan di cabar ajak betumbuk. Piiii rahhhhhhhh, geram sunggu aku ini.


Tiada ulasan: