Sudi-sudilah klik kat sini

Sabtu, Ogos 14, 2010

Pemandangan Bumi Tercinta

Inilah bumi yang tercinta, pemandangan yang indah, mungkin kamera yang digunakan tak berapa canggih kot, gambar pun tak berapa cantik.

Ini pula gambar tengah membeli makanan kat kafe baru PTSS, apa boleh buat dah peraturan, mana ada keistimewaan, terpaksalah beratur besama-sama dengan student. Jangan haraplah nak dapat bayar dahulu, lama juga tunggu nak bayar 10 minit ada le, dah lah lapar. (gambar ini diambil sebelum bulan puasa).

Kalau pihak berkuasa tentu tak merasa suasana beratur seperti aku ini, sebab selalunya pihak yang berkuasa, atau yang berwajib atau pihak pentadbiran selalunya makanan telah dihidangkan atas meja dan mendapat layanan istimewa. Sebab itulah ramai yang berpusu-pusu hendak medapat tempat yang lebih tinggi, rupa-rupanya banyak keistimewaanya. Kenapalah aku tak terpikirkan ini semua. Ish-ish cobaan... Kalau asyik dok kat bawah, jadi kuli lah seumur hidup.

Cuba renungkan beberapa ungkapan dibawah.

Sebagai seorang pekerja....

Yang paling mengembirakan ialah bila dapat gaji.

Yang paling syok ialah tak buat kerja teruk-teruk pun dapat kenaikan gaji dan kenaikan pangkat

Bakat yang paling terer ialah "bodek boss"

Kesalahan paling besar ialah "bertentang pendapat dengan boss"

Yang paling-paling mengembirakan ialah menjadi boss kepada boss anda

Paling bijak ialah bila anda datang lewat tapi boss tak tau

Paling rugi ialah anda bekerja kuat tetapi yang dapat pujian adalah orang lain

Ini semua bukan pendapat aku, aku cilok daripada satu email yang aku terima. Bukan nak tunjuk apa-apa cuma sekadar catatan sahaja.

Tiada ulasan: