Sudi-sudilah klik kat sini

Isnin, Februari 22, 2010

Mengubah Haluan



Masih ingat lagi sekolah rendah aku dahulu, Sekolah Kebangsaan Hosba http://skhosba.zoom-a.com/index.html, banyak kenangan manis disana, kawan-kawan lama, cikgu yang mengajar aku mengenal a, b, c sampai z. Kalau tak ada Guru-guru darjah 1 manalah aku tau membaca dan manalah aku boleh sampai ke tahap ini. Terima kasih Cikgu, aku mohon kepada Allah agar sentiasa merahmati semua guru-guru yang pernah mengajar aku. Semoga mereka dan keluarga sentiasa bahagia dan dilimpahi dengan taufik dan hidayahNya.





Jauh juga perjalanan nak sampai ke tahap ini, tapi kalau di kenangkan masih banyak lagi yang nak di kejar. Umur dah semakin tua. Perlukah belajar lagi, perlukah masuk ke Universiti lagi, kekadang rasa dah cukup lah. Apakah tujuan nak belajar lagi, adakah benar-benar ingin menuntut ilmu, atau ada muslihat lain. Patutkah pergi belajar kerana ingin melarikan diri dari bebanan tugas ditempat kerja, atau kerana memang ada kemudahan yang disediakan dan kalau tak guna rugi juga. Ataupun belajar kerana salah satu kriteria kenaikan pangkat mesti ada master atau PHD. Ataupun kerana takut ketinggalan berbanding dengan rakan setugas muda-muda yang masing-masing ada Master dan PHD.





Ahhhh, itu belum cerita lagi tengtang ilmu keagamaan dan ilmu akhirat.

Tiada ulasan: