Sudi-sudilah klik kat sini

Rabu, April 15, 2009

Burung Yang Berterbangan

Waktu hujan lebat, burung-burung layang-layang nampaknya gembira bermandi-manda. Lepas terbang ramai-ramai maka burung ini akan lepak kat tepi-tepi bangunan.



Burung layang-layang ini memang banyak di kawasan aku ini, mungkin mereka telah lama menetap di sini dan mungkin lebih lama dari aku. 16 April 2009 ni genap 5 tahun aku berkhidmat di PTSS. Terasa cepat masa berlalu. 1 Julai 2004 mula berpindah masuk ke PTSS, kuarters NO 1.6 Blok D1


Syukur kepada Allah, kerja kat PTSS ni ada disediakan kuarters, cuma tinggal kat Ulu Pauh ni sekolah anak-anak jauh sikit lebih kurang 11 km dan seperti yang diperkatakan dalam paparan terdahulu tak perkhidmatan bas sekolah kat sini. Masa harga minyak naik dulu pening juga kepala memikirkan belanja minyak setiap bulan.
Kepada yang baru masuk (baru daftar diri di PTSS) lagi best, masuk je terus buat laporan kerosakan dan kerosakan terus dibaiki. Harap-harap kerja pun mesti tip top jugalah, kenalah didik anak-anak bangsa dengan penuh dedikasi. Jangan marah sikit kat pelajar dah nak tendang pintu bilik kelas.


1 ulasan:

adanz berkata...

tendang pintu tu adalah satu skill mengajar kan? hehehe sib baik x tendang student...