Sudi-sudilah klik kat sini

Sabtu, Mei 28, 2011

Sesat

Sesat boleh berlaku dalam banyak situasi. Ada orang yang sesat jalan ketika hendak menuju ke satu destinasi. Sekarang perkara ini dapat diatasi dengan mudah jika mempunyai GPS. Tapi tak semua orang ada alat ini. Bila dah bermula cuti sekolah ni tentu ramai yang nak pi makan kenduri kahwin, dan tentu ramai yang akan sesat jalan walaupun pada kad jemputan ada tertera pelan lokasi rumah pengantin.

Ada ajaran sesat, ini lagi satu masalah yang serius, yang peliknya ramai pula yang terpedaya dengan ajaran sesat ni, walaupun kadang-kadang jelas dan nyata tak betulnya. Minta dijauhkan oleh Allah dari kita terpedaya dengan ajaran sesat ini. Kembalilah kepada Sunnah dan AlQuran.

Ada yang sesat didalam hutan,  ini lagi satu masalah, kalau sesat dalam hutan macam-macam boleh jadi. Dalam hutan selalunya pokok-pokok adalah kelihatan semuanya sama. Kita ingat kita bergerak ke hadapan rupa-rupanya berpusing pada tempat yang sama. Kalau tak mau sesat begini pastikan masuk ke hutan secara berkumpulan dan mempunyai ilmu tentang pandu arah. Pastikan juga kita sentiasa mengingati bahawa Allah banyak-banyak.

Semoga kita semua tidak sesat, samada sesat jalan, sesat akidah dan sesat dalam hutan. Semoga Allah memberi petunjuk dan hidayah kepada kita semua.

Jadual kuliah Maghrib di Masjid Kampung Tradisi, Lembah Kriang, Changloon, Kedah.

Hari Jumaat Ustas Hasminuddin kelas Panduan Amalan Harian (Bidatul Hidayah - Permulaan Jalan Hidup)
Hari Sabtu Tuan Sheikh Naim - ManyaMusalli - Karangan Sheikh Daud bin Abdlullah Al Fatoni
Hari Isnin - Minggu pertama dan kedua - Kuliah Tajwid (Ustaz Mokhtar)
Hari Isnin - Minggu kedua dan ketiga - Kuliah Tafsir (Ustaz Zul Azri)
Hari Selasa - Kuliah Feqah - Ustaz Helmi
Hari Khamis - Bacaan Yasin

Datanglah beramai-ramai.

2 ulasan:

Unknown berkata...

tarikhnya bila jadual kuliah ni?????

Taher Kasa berkata...

SiTyAiza - tiap-tiap minggu