Sudi-sudilah klik kat sini

Selasa, Februari 01, 2011

Cuti

Lama tak menulis, entah kenapa? tak ada jawapan yang tepat, malas atau dah kekeringan semangat. Minggu ini semua pelajar dah mula bercuti selama seminggu. Pensyarah Politeknik dah tak boleh cuti, masih lagi dikenangkan cuti yang ditarik balik. Itu baru nikmat dunia yang ditarik oleh manusia sesama manusia, kalau nikmat dunia yang ditarik oleh Allah entah apalah rasanya.

Anak yang bersekolah di SK dan SM Bandar Baru Sintok hanya akan mula bercuti pada hari Khamis hingga Ahad, syukurlah aku pun dapat cuti dari Khamis hingga Ahad. Mungkin inilah masa berharga bersama keluarga. Ada sekolah di tempat yang sama dah mula bercuti pada hari Isnin, mungkin sekolah depa banyak pelajar kaum Tionghua (Cina) kot.

Banyak juga kerja yang dapat dibereskan semasa pelajar bercuti. Suasanapun sunyi dan sepi sebab tak ramai orang, aman dan damai rasanya. Ramai juga yang mengambil kesempatan cuti panjang untuk pulang ke kampung menziarahi keluarga terutama ibu dan bapa. Berhati-hati dijalan raya.

Kepada yang tinggal berdekatan Changloon, jangan lupa untuk menghadirkan diri ke Masjid Kampung Tradisi, lokasinya hanya disebelah Highway menuju ke UUM. Kuliah pengajian diadakan pada malam-malam berikut selepas waktu Maghrib hingga Isyak. (Lebih kurang 45 minit sahaja)

Hari Ahad malam Isnin (Ustaz Wan)
Hari Isnin malam Selasa (Ustaz Nizom)
Hari Selasa malam Rabu (Ustaz Zul/Ustaz Helmi)
Hari Rabu malam Khamis (cuti)
Hari Khamis malam Jumaat (bacaan Yasin)
Hari Jumaat malam Sabtu (Ustaz Hasminuddin)
Hari Sabtu malam Ahad (Ustaz Naim)

Luangkan sedikit masa kita untuk bersama-sama mencari Ilmu akhirat.

Tiada ulasan: